ХХ сторіччя відкрило епоху демографічної зими. Мати навіть більше трьох дітей – божевілля для звичайних людей. Але ця історія не про "звичайних".
Троє дітей – це багато. А 21?..
1926 рік, Італія. Пара бере шлюб. Нареченому вже сорок, він працює шкільним вчителем. Молода й справді дуже юна – їй всього дев’ятнадцять. Вони ще не знають, що встигнуть зіграти золоте весілля, адже їхній шлюб триватиме аж до смерті одного з них. Всього Бог відведе цьому союзу 52 роки.
Місцем проживання наших героїв, а звати їх Сеттіміо Манеллі та Лічія Гуаландріс, стане Рим. Господь Бог дасть їм 21 дитину, з яких дорослого віку досягнуть лише 13. Пан Сеттімо з часом зі шкільного вчителя стане директором школи, але навіть на директорську зарплату родину, яка дедалі збільшувалася, втримувати було важко.
Добрим другом численної родини був отець Піо – він щиро шанував подружжя за відкритість на дар життя, за свідоме та обґрунтоване християнство. А Манеллі вчилися від св.Піо довіри до Божого Провидіння: коли в домі 13 діток, молитва "Хліб наш насущний дай нам сьогодні…" сприймається більш практично, ніж деінде.
Бог плідності
В той час, коли мати ще ходила за найменшими дітьми, старшого сина Манеллі, Стефано Марію, Бог вже готував до створення власної родини, але іншої – чернечої. Так виникла францисканська чернеча родина Непорочної Діви Марії, спадкоємиця духовного багатства св.Максиміліана Марії Кольбе. Другий син Манеллі, Піо, відчув покликання до подружнього життя. А ось сім з його дев’яти дітей обрали священство або монашество. Ось вам і ілюстрація до теми про покликання: будуть здорові родини, буде й щедрий "врожай" здорових покликань.
Коли стало відомо про беатифікаційний процес багатодітного подружжя, польський публіцист Тома Терліковський (Tomasz P. Terlikowski) цікаво висловився з цього приводу: "У світі, де трійко дітей – це вже багатодітність, а двійко – це максимум можливостей для більшості католиків, обов’язковим є свідчення, що Бог є Богом плідності. (…) Це подружжя показало нам, який вигляд має справжня відкритість на Божу волю, у чому полягає благословення, і як жити в подружжі благословенням плідності". Ось так безапеляційно стверджує пан Терліковський. Бог дає плідність – і подружжя має жити нею, спів-творити разом з Ним цей світ.
Одна історія з життя о.Піо