Отець Степан СУС зі Львова віддавна присвячується саме військовому капеланству. На військо спрямований і особливий – гарнізонний – храм свв. Петра і Павла у Львові (на фото), відомий нам також як історичний "костел єзуїтів", де служить о. Степан. Коли в Україні, здається, уже визріло питання духовної опіки та формації власного війська, "КВ" вирішив звернутися до теми капеланства – адже Церква цю місію довіряє священикам-капеланам.
Багато українських воїнів зараз переживають випробування на міцність і вірність – державі та власному сумлінню. Духовна міць відіграє в цьому не останню роль. У розмові ми зосередилися на капеланстві, а також на духовній підготовці воїна, звернувшись до вже наявного в Церкві досвіду.
Отче Степане, наскільки розвинуте в
Україні військове капеланство, духовна підтримка військових?
На сьогоднішній день за кожною
військовою частиною чи інституцією України закріплений військовий капелан. Хоча
структура військового душпастирства поки що не є визнаною в Україні на
державному рівні, подібно як у Польщі, Німеччині чи в США, усе ж таки за роки
незалежності виникла тісна співпраця між військовими частинами та
представниками провідних християнських конфесій України.
Які цілі й завдання Ви вкладаєте в
діяльність капелана?
Головне завдання військового
капелана – бути поруч із військовослужбовцями, сприяти задоволенню їхніх
духовних потреб та підтримувати здоровий морально-психологічний клімат
особового складу перед чи під час виконання бойових завдань.
У який спосіб це здійснюється?
Через молитву, духовні бесіди, сповідь,
Таїнство Євхаристії, також через паломництва до святих місць. Ми постійно нагадуємо
нашим військовослужбовцям, що фізична підготовка має йти в парі з духовною
формацією. Адже віруючий воїн набагато стійкіший, тому що у своєму житті він
знає не лише видимих ворогів чи агресорів. Він добре ознайомлений також із
невидимою боротьбою, яка ведеться зі злими силами.
У чому полягає духовна підготовка воїна?
Або як на практиці виглядає діяльність військового капелана?
Вона має два напрямки – це
духовно-просвітницька робота та душпастирство. Зазвичай перший напрямок –
духовно-просвітницька робота – полягає в тому, що ми організовуємо різні
лекторії, бесіди, екскурсії та просто просвітницькі заходи, які мають загальноморальний
характер. На таких заходах присутні майже всі військовослужбовці, незалежно від
їхніх релігійних переконань.
Коли ж говорити про пасторальну
діяльність, то тут ми намагаємося звертати увагу вже на ту категорію
військовослужбовців, які вважають себе вірними чи прихильними до нашої
конфесії. Адже душпастирство – це вже окрема молитва, уділення Таїнств,
паломництва до святих місць.
Однак у війську прийнято не
робити різниці між військовими, також і щодо їхньої конфесійної приналежності. Гадаю,
ідеї екуменізму найкраще працюють саме в армії. Тут усі рівні – і всі
вірять в одного Бога. А коли до того ж кулі свистять над головою, віра в
Бога більше утверджується і стає сильнішою.
У багатьох військових є наречені, дружини,
діти... Яку вони мають зайняти позицію, коли їхні кохані в небезпечних для
життя обставинах? Як мудро триматися в такий час?
Фото з особистого архіву о. Степана facebook.com/stepan.sus
Матеріал вперше опубліковано в "Католицькому Віснику" №6/2014 за 23-30 березня 2014 р.
Матеріал вперше опубліковано в "Католицькому Віснику" №6/2014 за 23-30 березня 2014 р.
Немає коментарів:
Дописати коментар