Авторська
колонка Олексія Браславця до "Католицького Вісника" №3 (600), 2015
Погляньмо
на систему наших життєвих пріоритетів. На що ми орієнтовані? На успіх? На лідерство? На першість? Схоже, сучасний світ знайшов ту вдалу формулу, на яку ми готові летіти, як метелики на мерехтливе сяйво свічки. Хоча про що я – чому це
сучасний світ? Вже античні гасла висували майже такі критерії "Citius. Altius. Fortius – Швидше.
Вище. Сильніше". Мовляв, той достойний кращої долі, хто відповідає цим критеріям. Мовляв, ласкаво просимо до нашого вишколу, де ми виховаємо з вас бігунів, атлетів, стрибунів, успішних лідерів і форвардів. А якщо вас то не цікавить – то, мовляв, і залишайтеся
собі на здоров'я слабаками. Саме тому в античному світі до християн і ставилися, як до слабаків – бо в них не було "Citius-Altius-Fortius". І за всіма зовнішніми ознаками вони були схожі на слабаків. І як такі мали дуже швидко зійти і сцени історії людства – бо ж хто вони такі на тлі величі імперій і царів, полісів і консулів, Римів і Цезарів? Слабаки. Жодних лідерських якостей. Жодного прагнення
земних успіхів. Ясна справа – слабаки.
Проте –
о, якими несподіваними бувають віражі історії!
Замість отих "Citius-Altius-Fortius"
християни озброїлися іншими критеріями. "Beatus vir" –
"Блажен муж". І в псалмах про це розповідають (мій улюблений – Псалом перший), і Христос в Нагірній проповіді на цій тезі вибудовує систему Заповідей блаженств. У результаті в задачі питається: по-перше, де оті перспективні, спритні, швидкі й сильні імператори з чудовими лідерськими якостями і своїми імперіями? І по-друге, як цим слабакам
вдалося мало того, що вижити, так іще й довести число своїх послідовників до мільярда з лишком? Щось підказує мені, що без "beatus vir" тут не обійшлося.
У "КВ" № 3 (600) ми починаємо
розмову про заповіді блаженств. І,
зокрема, про першу з них: блаженні вбогі
духом. Йтиметься і про те, хто такі
блаженні, що таке блаженство, хто є
блаженним духом, а хто лише прикидається таким. Є над
чим замислитися, є над чим духовно попрацювати в часі
Великого Посту, що той – втім, як і
щорічно – дуже
несподівано й
неочікувано з’явився
на наших календарях. Основну ідею
розважань на цьогорічний
Великий Піст
пропоную сформулювати просто і ясно: як це так, і чому
ці слабаки такі живучі?
Немає коментарів:
Дописати коментар