Вас вітає "КВ"!

Слава Ісусу Христу!
Ви завітали на блог (інтернет-щоденник) двотижневика "Католицький Вісник". Тут відображаються найцікавіші публікації з наших архівних випусків.
Якщо ви хочете ознайомитися з оригіналом - свіжим "КВ"-2015 (безкоштовно!), або передплатити видання, напишіть на katol.visnyk@gmail.com або заповніть форму ліворуч.

Звертаємо Вашу увагу: передрук матеріалів вітається за умови активного гіперпосилання на джерело.

Цікавого перегляду!

пʼятницю, 13 вересня 2013 р.

ЗА ВЕЛИКОЮ КИТАЙСЬКОЮ СТІНОЮ Святий Престол і Китайська Республіка підписали угоду щодо католицької освіти

Важлива угода була підписана 17 січня 2012 р. між Ватиканом і Китайською Республікою (Тайванем). Держсекретаріат Святого Престолу та міністр іноземних справ Тайваню обмінялися протоколами, які підтверджують: Ватикан і Китайська Республіка завершили процес, необхідний для набуття чинності "Угоди між Конгрегацією католицької освіти Святого Престолу та Міністерством освіти Китайської Республіки про співпрацю у сфері вищої освіти та визнання титулів, кваліфікацій, дипломів й академічних ступенів".




Китай – загадкова країна. Нам, католикам, здебільшого відомо, що там переслідують Католицьку Церкву та зростає кількість мучеників за віру. Два історичні факти досить красномовно передадуть нам ситуацію в Китаї. Велич та силу країни представляє її символ, яким здавна є Велика китайська стіна. Вона і фактично, і символічно відділяє та ізолює Китай від інших країн, виражає його самодостатність – а водночас і невпевненість. Але Китай має ще й інший, абсолютно протилежний символ із більш поетичною назвою: Великий шовковий шлях. Він виник у той же час, коли будувалася Китайська стіна, і поєднував Азію і Європу, Схід і Захід. Він брав свій початок у центрі Китаю, а закінчувався у Вічному Місті, у самому серці Римської імперії, – що може бути розцінене як символ відкритості, міжконтинентальної комунікації та співпраці.
На підтвердження цього суперечливого символізму, сучасний Китай насправді не є єдиним: він поділений географічно та політично. На мапах світу є "два Китаї" – Китайська Народна Республіка (КНР) та Китайська Республіка (КР), яка ще відома під назвою Тайвань.
Власне, переслідування Церкви триває у КНР: це тут є так звана "урядова Церква" – офіційна, яка співпрацює з владою, та "підпільна" Церква, що зберігає єдність зі Святим Престолом, попри переслідування з боку влади. Своєю  чергою, Китайська Республіка відкрита на діалог із Католицькою Церквою.
Що ж стосується китайського суспільства – насамперед у КНР, – то воно за своїми цінностями не дуже відрізняється від нашого, тобто українського. На сьогодні в китайському суспільстві можна виділити три типи носіїв культурних цінностей. По-перше, це носії традиційних китайських культурних цінностей, що потроху витісняються "на узбіччя". По-друге, чимдалі більше китайців приймають сучасну систему цінностей західної культури. По-третє, досить значне число китайських громадян задовольняється "низькими" культурними цінностями "суспільства споживання".
У цих умовах тамтешня Католицька Церква намагається певним чином вплинути на процес "ціннісної трансформації". Наслідуючи традиції отців-єзуїтів, які у XVII ст. мали тут досить успішну місію, Церква сприяє підтриманню й поширенню традиційних, власне, найкращих – китайських цінностей. Крім того, у контексті сучасного ціннісного плюралізму, підтримується напрямок надання людям додаткових можливостей вибору. І, звичайно, йдеться про нейтралізацію впливу "низової культури" на китайське суспільство.
Підтвердженням цих тез є підписаний документ про католицьку освіту, який вказує, наскільки китайці прагнуть і потребують хорошої християнської та теологічно-філософської формації. Насамперед ідеться про священиків та богопосвячених осіб. Новий документ регулює дві сфери: ту, що стосується визнання дипломів і ступенів, та співпрацю у сфері вищої освіти. Документ передбачає присутність Католицької Церкви у сфері університетської освіти. За допомогою цієї угоди Китайська Республіка зобов’язується визнавати академічні церковні ступені, надані авторитетом Святого Престолу в будь-якому куточку світу, а також гарантує дотримання норм канонічного права щодо керівництва католицькими університетами та факультетами богослов’я у КР (на Тайвані). Крім того, Католицькій Церкві дають змогу поширювати християнські цінності в академічних колах не тільки на богословських факультетах. Важливим аспектом документу є визнання повної компетенції Святого Престолу щодо формування навчальних програм католицьких навчальних закладів та призначення керівництва й викладачів. Угода передбачає канонічну присягу викладачів і адміністративного персоналу, які обіцяють дотримуватися норм поведінки, згідних із католицьким віровченням та мораллю.
Прийнята угода також надає привілеї священикам, семінаристам та чернецтву із КНР, які мають бажання навчатися в Католицькому університеті Тайбея.

Ірина ОСТРОВСЬКА


Немає коментарів:

Дописати коментар