Вас вітає "КВ"!

Слава Ісусу Христу!
Ви завітали на блог (інтернет-щоденник) двотижневика "Католицький Вісник". Тут відображаються найцікавіші публікації з наших архівних випусків.
Якщо ви хочете ознайомитися з оригіналом - свіжим "КВ"-2015 (безкоштовно!), або передплатити видання, напишіть на katol.visnyk@gmail.com або заповніть форму ліворуч.

Звертаємо Вашу увагу: передрук матеріалів вітається за умови активного гіперпосилання на джерело.

Цікавого перегляду!

четвер, 4 квітня 2013 р.

НОТАТКИ ПРО СВЯТОГО ДУХА



Мабуть, багатьом знайома суперечка про Filioque, тобто питання, від кого ісходить Святий Дух: від Отця і Сина чи лише від Отця? Уже 1995 року бл.Йоан Павло ІІ у праці "Грецька та латинська традиції про ісходження Святого Духа" пояснив, що така постановка питання позбавлена логіки. Адже проблема полягає в різниці перекладів різних символів віри та особливостях богословського трактування Отців Церкви, які писали на цю тему, що аж ніяк не має створювати напруги між християнами Сходу і Заходу.



2011 року це пояснив новий Катехизм УГКЦ "Христос – наша Пасха" (97-98): "Святі Отці [Церкви] відрізняли внутрішнє життя Пресвятої Трійці від Її об’явлення у творінні. У Пресвятій Трійці Святий Дух ісходить від Отця – єдиного начала Трійці. Коли Святі Отці говорили про дію Осіб Трійці у творінні, то сповідували, що Отець зсилає Святого Духа "через Сина".
У той же час св.Кирило Олександрійський, сповідуючи одну й ту ж саму віру, трактував це зсилання Святого Духа "через Сина" як походження Святого Духа "від Отця і Сина". На цьому наголошували й отці Флорентійського Собору: "Деякі говорили, що Святий Дух походить від Отця і Сина, інші ж твердили про походження від Отця через Сина. Усі вони різними словами висловлювали те ж саме значення". Цю ж думку висловлено і в Артикулах Берестейської унії: "Дух Святий […] з одного Начала, немов із джерела, від Отця через Сина ісходить".

***

На питання, що загалом означає вірити у Святого Духа, відповідає Катехизм Католицької Церкви (685-686): "…визнавати, що Святий Дух є однією з Осіб Святої Трійці, єдиносущний з Отцем і Сином, "рівнопоклоняємий і рівнославимий із Отцем і Сином" (Нікейсько-Константинопольський Символ віри: DS 150.)".
Святий Дух, продовжує Катехизм, діє з Отцем і Сином від початку до завершення задуму нашого спасіння. Та лише в "останні часи", започатковані спасенним Воплоченням Сина, Дух – об’явлений і даний, визнаний і прийнятий як Особа. Тоді, отже, цей Божий задум, здійснений у Христі, "Первородному" і Главі нового творіння, зможе здійснитися в людстві через влиття Духа: Церква, сопричастя святих, прощення гріхів, воскресіння тіла, вічне життя.

***

Молитва Папи Йоана XXIII

Святий Духу, Утішителю, вдосконалюй у нас те, що розпочав Ісус; дай, щоб молитва, яку ми звертаємо до Тебе від імені всього світу, була палкою, невтомною та наполегливою.
Дай нам глибоке внутрішнє життя; апостольський запал, що поширюється на всі народи, бо вони відкуплені Христовою Кров'ю і є Його спадкоємцями.
Знищ нашу вроджену пиху й піднеси нас на вершину святої покори, справжнього страху Господнього та великодушної відваги.
Нехай ніякі земні прив’язаності не перешкоджають нам здійснити наше покликання; нехай через нашу недбалість не буде порушено законів справедливості; нехай нашу любов не обмежують тісні егоїстичні міркування.
Дай, щоб ми шукали і любили істину, були готові задля неї на жертву, навіть на хрест і смерть.
Нехай усе буде згідне з останньою молитвою Сина до Отця і тим струменем Твоєї любові, Святий Духу, яка з волі Отця і Сина спливає на Церкву, на окремі душі й цілі народи.
Амінь.


"КВ" в електронному форматі
Приклади випусків за 2011 р. - тут  files.mail.ru/8PPUP6
І півріччя 2012 р. - тут files.mail.ru/XVRWF6

При передрукуванні обов'язкове активне гіперпосилання на http://katolyckyj-visnyk.blogspot.com/


Немає коментарів:

Дописати коментар