"Нехай ніхто не
нарікає на вбогість, бо царювання вселюдне настало. Нехай ніхто не засмучується
гріхами, бо прощення з гробу всім засяяло. Нехай ніхто не боїться смерті, бо
смерть Спасителя нас визволила; знищив її Той, кого вона тримала". Св.Йоан Золотоустий
Коптську традицію іконопису започаткували перші християни Єгипту. Сучасна неокоптська школа
зберігає вірність стилю: ікони написано немов дитячою рукою. Впевнені лінії, своєрідна наївність
зображень, невідповідні пропорції – це живе нагадування Господньої
заповіді: "Будьте як діти", -
становить, напевно, найбільшу цінність коптської ікони, яка в простий спосіб
передає правду про святі події. Лики на коптських іконах завжди світлі, навіть у мучеників…
Сюжет цієї
коптської ікони міцно вкорінений у візантійській традиції як Anastasis (з
грецької – воскресіння), інша назва – "Зішестя до аду". Ісус
зійшов до місця, де перебували вірні Старого Завіту, щоби звільнити звідти
праотців людського роду – Адама та Єву, а також усіх прадавніх праведників.
Іконографія Воскресіння показує: Христос – як Воскреслий,
так і Той, Хто воскрешає. Слово "пасха" з давньоєврейської означає "перехід,
стрімке визволення". І Воскресіння
Христове – Пасха Нового Завіту – це і є перехід. Перехід із аду до раю, із
рабства гріха до благодаті, "щоб, як Христос воскрес із мертвих
славою Отця, і ми теж жили новим життям" (див. Рим 6).
"КВ"
в електронному форматі
Приклади
випусків за 2011 р. - тут files.mail.ru/8PPUP6
І
півріччя 2012 р. - тут files.mail.ru/XVRWF6
При
передрукуванні обов'язкове активне гіперпосилання на
http://katolyckyj-visnyk.blogspot.com/
Немає коментарів:
Дописати коментар