Вас вітає "КВ"!

Слава Ісусу Христу!
Ви завітали на блог (інтернет-щоденник) двотижневика "Католицький Вісник". Тут відображаються найцікавіші публікації з наших архівних випусків.
Якщо ви хочете ознайомитися з оригіналом - свіжим "КВ"-2015 (безкоштовно!), або передплатити видання, напишіть на katol.visnyk@gmail.com або заповніть форму ліворуч.

Звертаємо Вашу увагу: передрук матеріалів вітається за умови активного гіперпосилання на джерело.

Цікавого перегляду!

пʼятницю, 15 лютого 2013 р.

НЕ ЛИШЕ ОКРАСА


"КВ" знайомив своїх читачів із людьми, які брали активну участь у роботі ІІ Ватиканського Собору. На наших шпальтах постала ціла галерея портретів чоловіків, яких ми називаємо отцями Собору. Разом із ними певну участь у його діяльності брали деякі жінки. Улітку 2012 р. в Італії вийшла друком книжка Адріани Валеріо "Матері Собору. Двадцять три жінки ІІ Ватиканського Собору" (Madri del Concilio. Ventitré donne al Vaticano II), де йдеться про жінок-учасниць Собору.



Скажемо відверто: якщо говорити про радикалізм змін ІІ Ватиканського Собору, то великою мірою він стосується саме так званого "жіночого питання". Адже важко собі уявити участь жінок у таких заходах навіть меншого масштабу. Треба було дістатися середини 60-х років ХХ ст., аби жінок допустили до присутності на Соборі. 8-го вересня 1964 р. Папа Римський Павло VI закликав жінок долучитися до грона "отців Собору"; таким чином світова католицька спільнота отримала 23 "матерів". Їхня присутність під час діяльності цього поважного зібрання була радше символічною, але викликала резонанс і створила шляхи до подальшого визнання цінності жіночих чернечих згромаджень і шанування жіночої участі в роботі світських католицьких організацій. Серед учасниць Собору були не лише богопосвячені, а й жінки-мирянки, активістки католицьких рухів і згромаджень.
На Соборі жінки представляли все обрядове багатство і розмаїття Католицької Церкви. Тут були представниці як латинського, так і східних обрядів. Слід також зазначити, що в роботі Собору брали участь делегатки з усіх континентів, лідерки світських католицьких організацій. Вони скромно сиділи, вбрані у чорний одяг, із покритими головами, але їхня присутність була надзвичайно важлива з погляду символічного допущення жінки до того, що завжди вважалося суто чоловічою прерогативою.
Десять учасниць Собору належали до чернечих згромаджень, тринадцять були активними діячками католицьких світських організацій. Як уже було зазначено, у списку запрошених було враховано необхідність збереження представницького балансу: як з погляду діяльності й представлення найбільших і найактивніших згромаджень та організацій, так і обрядового багатства Церкви та її географії – щоб усі куточки світу, навіть такі найвіддаленіші, як Австралія, мали своїх представниць. У цьому контексті варто згадати діячку Національної ради католицьких жінок США Кетрін МакКарті, австралійку Розмарі Голді, яка стала заступницею у Папській раді у справах мирян. Брала активну участь у роботі Собору Пілар Бейосільо – глава Всесвітнього союзу жіночих католицьких організацій. Як додатковий штрих, хочеться згадати представницю з Уругваю, одну з наймолодших учасниць, 32-річну Гледіс Парантеллі. Під час Собору вона дозволила собі ходити з короткими рукавами і непокритою головою, за що "поплатилася" відсутністю на фотографіях із Собору.
Серед представниць Східних Церков можна згадати делегаток від Коптської Католицької Церкви з Єгипту і Маронітської Католицької Церкви з Лівану. Проте для нас особливо важливим і цінним є те, що, попри багато політичних і церковних нюансів того часу, на Соборі були присутні дві українки – представниці Української Греко-Католицької Церкви: архімандритка Чину Сестер Святого Василія Великого мати Клавдія Федаш і Головна Настоятелька Згромадження Сестер Служебниць Непорочної Діви Марії мати Єроніма Химій. Так, і мати Федаш, і мати Химій народилися за межами Великої України: перша у США, а друга в Канаді, але обидві виросли в українському оточенні, були виховані в лоні української греко-католицької громади, тому без перебільшення можна сказати, що їхня присутність на Соборі представляла як Католицьку Церкву східного обряду, так і нашу Україну, і була визнанням України в родині світової спільноти.
Учасниці Собору – матері ІІ Ватиканського Собору – наполягали на тому, що вони не були його "прикрасою". Їхня присутність мала символічний характер і була визнанням жіночої гідності та важливості жіночої діяльності, жіночої допомоги як у самій Церкві, так і поза її межами, адже Церква складається і з численних організацій та згромаджень, і з родин. Усі ми становимо Церкву і є важливі для Неї, що було підкреслено жіночим представництвом ІІ Ватиканського Собору.

Тетяна ДЗЯДЕВИЧ

ФОТО:
Розмарі Голді – одна з найактивніших учасниць ІІ Ватиканського Собору разом з Іваном Павлом ІІ та кардинолом Кассіді


"КВ" в електронному форматі
Приклади випусків за 2011 р. - тут  files.mail.ru/8PPUP6
І півріччя 2012 р. - тут files.mail.ru/XVRWF6

При передрукуванні обов'язкове активне гіперпосилання на http://katolyckyj-visnyk.blogspot.com/


Немає коментарів:

Дописати коментар