Вас вітає "КВ"!

Слава Ісусу Христу!
Ви завітали на блог (інтернет-щоденник) двотижневика "Католицький Вісник". Тут відображаються найцікавіші публікації з наших архівних випусків.
Якщо ви хочете ознайомитися з оригіналом - свіжим "КВ"-2015 (безкоштовно!), або передплатити видання, напишіть на katol.visnyk@gmail.com або заповніть форму ліворуч.

Звертаємо Вашу увагу: передрук матеріалів вітається за умови активного гіперпосилання на джерело.

Цікавого перегляду!

середу, 8 травня 2013 р.

КОЛИ ЗАГОЮЄТЬСЯ РАНА ДУШІ


Організація "Сім’я та Життя" вже три роки опікується захистом сімей на Закарпатті. У сферу її діяльності входить інформування та турбота про вагітних жінок, які потрапили в кризову ситуацію, але особлива увага надається духовній реабілітації жінок, які пережили аборт. Детальніше про це читайте в інтерв’ю "Радіо Марія" з представником організації – Мартою Попович-Палойтаї.




Організація "Сім’я та Життя" вже кілька років намагається допомогти жінкам, які залишилися наодинці з душевним болем після аборту. Що спонукало Вас до цього?

Те, що вони страждають. Часто навіть десятиліттями. До того ж вони гадають, ніби самотні з цим болем – хоча день у день зустрічають людей, які в глибині душі так само страждають, однак так само добре це приховують. Приходячи до нас, багато таких жінок зізнаються: "Я прийшла, тому що так неможливо жити!" Хоча зовні нічого не помітно. Постабортний синдром зустрічається набагато частіше, ніж нам здається.

Які симптоми постабортного синдрому?

Часто він супроводжується самозвинуваченнями, почуттям провини, заниженою самооцінкою, відчуттям порожнечі, униканням теми аборту; нерідко спостерігаються порушення сну, депресія, пошук спасіння в таблетках чи в алкоголі. У когось бувають повторювані сновидіння, пов’язані з загиблим малюком. Часто погіршуються особисті стосунки та сексуальне життя.

У якій формі Ви надаєте допомогу?

Кілька разів на рік ми організовуємо триденні реколекції на вихідних у дуже гарному і тихому місці відпочинку. Одночасно на них може прибути не більше 12 осіб; це потрібно, аби мати змогу приділити кожному особисту увагу. Досвід показує, що за ці три дні відбуваються такі великі зміни, що учасники, які прийшли зі страхами та болем, повертаються додому з миром та радістю.

Ви назвали реколекції "Не бійся, я тебе не засуджую"…

Так, це вислів із Євангелія, коли до Ісуса приводять жінку-перелюбницю, і Він підводить її саме з цими словами. Так само й тут: навіть думка про засудження не має місця на цих реколекціях. Кожна учасниця перебуває в аналогічному життєвому становищі, й вони допомагають одна одній на шляху одужання. Звичайно, розповідати не обов’язково, але ми вислухаємо всіх.

Багато хто каже, що на цих реколекціях одужав внутрішньо. Як це відбувається?

Ісус – той, хто лікує. У зустрічі з Ним людина розуміє, що, всупереч усім її помилкам і гріхам, її можна любити. Таким чином, стає можливим примирення не лише з Богом, а й із самою собою теж. Звичайно, відбувається ще багато чого іншого, але хай це залишиться несподіванкою.

А інші кажуть, що пережили аборт навіть кілька разів і не мають жодних проблем.

Ми вважаємо, що насправді в кожної жінки є наслідки такого вчинку. Тільки багато кому цей "пакет" вдається поховати дуже глибоко в серці… Але пізніше будь-яка складна життєва ситуація – навіть через десятиліття – може вивести приховане із бажаного забуття. Трапляється й таке, що жінка навіть не усвідомлює причини свого нервування, депресії – а джерелом цього є невилікувана рана від аборту.

Яка частина суспільства задіяна в цьому?

Згідно з серйозними статистичними дослідженнями, на Закарпатті (і фактично на всьому пострадянському просторі) в 90% родин нещодавно чи колись сталася трагедія аборту. Адже аборт стосується не лише самої жінки, а й також її сім’ї. На жаль, навіть на народжених дітей часто негативно впливає неопрацьований, "похований" попередній аборт. І не забуваймо про те, що в тієї ненародженої дитини є також і батько! Були на наших реколекціях і чоловіки…

"Сім’я та Життя" – це релігійна чи громадська організація?

Ми – незалежна громадська організація, у якій переважна частина співробітників є римо-католиками. "Сім’я та Життя" функціонує за підтримки та з благословення єпископа-ординарія Мукачівської дієцезії РКЦ в Україні Антала Майнека. Під час реколекцій обов’язково присутній священик, який надає духовну підтримку та звершує Святу Месу. Проте, незалежно від цього, учасниками можуть бути люди будь-якого обряду, конфесії або віри, якщо це їм не заважає. Так, ми мали вже багато греко-католицьких та православних учасників із різних куточків України. Проблема постабортного синдрому не має такого роду обмежень.

Якщо хтось хоче "вилікуватися", де він може зареєструватися?

У нас є номери телефонів, за якими можна дзвонити українською та угорською мовами (на Закарпатті багато хто розмовляє угорською), а також електронна адреса. Є змога приїхати і на окрему особисту зустріч, запрошуємо для цього в місто Мукачеве. Ми гарантуємо повну конфіденційність (і на реколекціях зобов’язуємо до цього всіх учасників). Саме тому навіть місце та час проведення не оголошуємо публічно, аби не стало очевидним, що ця людина була в нас. Незабаром також будуть такі вихідні. З великою любов’ю чекаємо на всіх!

Розмовляла Марія КОВАЧ
Адаптовано для "КВ"

Контактний телефон угорською мовою: +38 (096) 780-08-26, +38 (099) 241-18-72 (Марта), українською мовою: +38 (050) 171-71-31 (Віра). Електронна адреса: nem.itellek.el@gmail.com; turbota.ab@gmail.com

ВРІЗ:

ДОСВІД УЧАСНИКІВ

Мені важко далося рішення піти на реколекції, але тепер я вже рада, що не послухала спокусника і пішла. Я вважала, що в мені ця подія похована так глибоко, що немає сенсу щось із нею робити. Але, озираючись назад, я розумію, що ця духовна рана не була похована аж так глибоко, як я вважала, і, на жаль, будь-які обставини могли її відновити. Усе вибухне, як вулкан, і я нічого не зможу вдіяти. Я вважала, що ніколи ні з ким про це не розмовлятиму й ніколи нікому не розповім. Але, слава Богу, я потрапила на ці реколекції. Після них я почулася вільною. Бог загоїв у мені глибоку духовну рану, про яку я вже можу легко говорити. І не тільки можу, а й відчуваю, що це важливо і потрібно про це говорити. Якщо я знатиму, що хтось збирається зробити аборт, тепер я вже не зможу мовчати. Постараюся зробити все, аби спинити цю біду, і розповім, яке величезне духовне страждання вона мені принесла. Я всіх закликаю: якщо це лиш для вас можливо – візьміть участь у таких реколекціях. Вони звільнять вас та зроблять щасливими. М.

Коли я пішла на реколекції, моє життя не мало сенсу. Моя душа була голодна. Там за ці три дні я зустрілася з Богом, з Його любов’ю. Загоїлася рана, яку я носила в собі роками. Таке відчуття, ніби я знайшла справжню перлину. Я знайшла Бога. Здобула глибокий духовний спокій та одужання. Тепер я вже маю для чого жити, і життя дедалі більше відкривається переді мною. Е.

"КВ" в електронному форматі
Приклади випусків за 2011 р. - тут  files.mail.ru/8PPUP6
І півріччя 2012 р. - тут files.mail.ru/XVRWF6

При передрукуванні обов'язкове активне гіперпосилання на http://katolyckyj-visnyk.blogspot.com/

"КВ" в електронному форматі
Приклади випусків за 2011 р. - тут  files.mail.ru/8PPUP6
І півріччя 2012 р. - тут files.mail.ru/XVRWF6

При передрукуванні обов'язкове активне гіперпосилання на http://katolyckyj-visnyk.blogspot.com/


Немає коментарів:

Дописати коментар