З проповіді Святішого Отця Франциска під час
Меси Третьої великодньої неділі в папській базиліці св. Павла-за-Мурами
Проповідь Петра й апостолів – це не тільки
слова. Вірність Христові впливає на все їхнє життя, перемінюючи його, надаючи
йому нового напряму. Свідчення віри та проповідь Христа вони проносять крізь
усе своє життя. У сьогоднішньому Євангелії Ісус тричі просить Петра пасти
Його овець, пасти їх у Його любові, пророкуючи йому: "А як постарієшся, то
руки свої простягнеш, і підпереже тебе інший та й поведе, куди ти не схочеш"
(Йн 21, 18). Ці слова перш за все скеровані до нас, пастирів: ми не можемо
пасти Божих овець, допоки не дамо Божій волі провадити себе навіть туди, куди
самі не дуже й хотіли б іти. Але це також стосується кожного: ми всі маємо
проповідувати та давати свідчення про Євангеліє. Звичайно ж, свідчення віри
може набувати багатьох різних форм – так само, як на великій фресці бачимо
розмаїття кольорів і тіней, і всі вони важливі, навіть ті, що не домінують.
У великому Божому плані кожна деталь є важливою, навіть ваше, навіть моє
покірне свідчення, навіть тихе свідчення тих, хто живе своєю вірою в простоті
щоденних стосунків – у сім’ї, у праці, у дружбі. Це святі кожного дня, так
би мовити, "приховані" святі, такий собі своєрідний клас
"звичайних" святих, як сказав один французький автор, "святість
повсякдення", яка може бути властива кожному.
Але й сьогодні в різних частинах світу є люди,
які страждають через те, що проголошують Євангеліє, так само, як колись Петро
та апостоли. Є й ті, хто віддає своє життя, зберігаючи вірність Христові
аж до пролиття крові. Пам’ятаймо всі про це: ніхто не може проповідувати
Євангеліє Ісуса без конкретного свідчення своїм життям. Ті, хто бачить і слухає
нас, повинні мати змогу бачити в наших діях те, що чують із наших вуст,
прославляючи за це Бога! Пригадалася мені порада, яку дав своїм братам святий
Франциск Ассизький: проповідуйте Євангеліє, і якщо буде потрібно, – використовуйте
слова.
Але все це стає можливим лише тоді, коли ми
пізнаємо Ісуса Христа, бо то Він покликав нас, Він запросив нас іти за Ним, Він
нас обрав. Проповідь і свідчення можливі, лише коли ми так близькі до Нього, як
Петро, Йоан та інші учні з сьогоднішнього Євангелія, які зібралися довкола
Воскреслого Ісуса. Це щоденна близькість із Ним: вони дуже добре знають, хто Він,
вони знають Його. Євангеліст підкреслює той факт, що "ніхто з учнів не зважився
Його питати: «Хто ти?» – знали бо, що то Господь…" (Йн 21, 12). І це
важливо для нас: мати міцний зв’язок з Ісусом, близькість у діалозі та у житті,
так щоби пізнати Його як Господа. І поклонятися Йому! Фрагмент із Книги
Одкровення святого Йоана Богослова, який ми чули, говорить нам про поклоніння:
міріади ангелів, усі створіння, живі істоти, старці навколо престолу Бога та
Агнця, який був заколений, а саме: Христос, якому належить "і честь, і
слава, і благословення" (пор. Одкр 5, 11‑14). Я хотів би, щоби кожен із
нас поставив собі це запитання: чи я поклоняюся Господу? Чи ми звертаємося до
Бога лише для того, щоби просити Його про щось або подякувати Йому? Чи ми також
звертаємося до Нього, щоби поклонятися Йому? Але все ж таки, що це
означає – поклонятися Богові? Це означає вчитися бути з Ним; це означає не
намагатися входити з Ним у діалог; і це означає відчувати, що Його присутність є
найбільш правдивою, найдобрішою і найважливішою річчю у житті. Поклонятися
Господу – означає давати Йому належне місце. Поклонятися Господу –
означає визнавати, вірити – не лише на словах, – що тільки Він
насправді керує нашим життям. Поклоніння Господу виражає нашу впевненість перед
Ним, що тільки Він є єдиним Богом, – Богом нашого життя, Богом нашої
історії.
Франциск, Папа
Рим, 14 квітня 2013 р.
(скорочений переклад "КВ")
Немає коментарів:
Дописати коментар