Вас вітає "КВ"!

Слава Ісусу Христу!
Ви завітали на блог (інтернет-щоденник) двотижневика "Католицький Вісник". Тут відображаються найцікавіші публікації з наших архівних випусків.
Якщо ви хочете ознайомитися з оригіналом - свіжим "КВ"-2015 (безкоштовно!), або передплатити видання, напишіть на katol.visnyk@gmail.com або заповніть форму ліворуч.

Звертаємо Вашу увагу: передрук матеріалів вітається за умови активного гіперпосилання на джерело.

Цікавого перегляду!

понеділок, 29 жовтня 2012 р.

ІСУС ХРИСТОС ПОВЕРТАЄТЬСЯ


Одного разу всесвітньо відомого філософа Роберта Шпемана запитали, чи він справді вірить у те, що Ісус народився від Діви й творив чуда, що воскрес із мертвих і що з Ним можна отримати вічне життя. Адже це справжня дитяча віра. 83-річний філософ відповів: "Якщо хочете сформулювати це у таких термінах, то так, справді, я вірю більш-менш у те саме, у що вірив дитиною; з тією тільки різницею, що відтоді я більше замислився над цим. Роздуми, зрештою, завжди зміцнювали мою віру". Саме про це німецький журналіст Петер Зеевальд розмовляє з Папою Бенедиктом XVI.



А Папа – чи ще вірить у те, у що вірив, коли був дитиною?

Я б сказав трохи інакше. Сказав би, що просте є істинним, а істинне є простим. Наша проблема полягає у тому, що за деревами ми не бачимо лісу; з усіма нашими знаннями й уміннями ми більше не можемо здобути мудрості. У цьому сенсі навіть Сент-Екзюпері іронізував у "Маленькому Принці" над розумом нашого часу, показуючи, як він поминає істотне. Натомість Маленький Принц, який нічого не тямить в усіх цих розумних справах, врешті-решт бачить більше і краще.
У чому сенс? Що є суттєвим? Чим є те, на чому все тримається? Все залежить від здатності бачити просте. Чому Бог мав би бути неспроможний зробити так, щоб життя зародилося у Діві? Чому Христос не міг би воскреснути? Звісно, якщо це я визначаю, що може, а що не може бути, якщо це я й ніхто інший окреслюю межі можливого, тоді подібні явища треба виключити.
Це пиха розуму – казати: «у цьому є щось суперечливе, безсенсовне, і тому це неможливе». Проте, не ми визначаємо, скільки можливостей приховує всесвіт, скільки їх укрито поза ним і в ньому самому. За посередництвом проповіді Христа й Церкви знання про Бога дається нам у спосіб вірогідний. Бог захотів увійти у світ. Бог захотів, щоб ми не вгадували Його здалеку, тільки за допомогою фізики й математики. Він захотів явитися нам. І тому міг учинити те, про що пишуть Євангелія. [...]

Ваша книга "Ісус із Назарета" – це квінтесенція, зроблена людиною, яка все життя (як священик, теолог, єпископ, кардинал, а тепер Папа) працювала із образом Ісуса. Що для Вас було найважливіше?

У цій Людині, Ісусі – а Він справді Людина, – є щось більше, ніж просто людина. І божественне не було, так би мовити, додане у результаті широкої міфологізації. Ні, від початку цього образу, від найдавнішого передання, від першої зустрічі проявляється щось, що перевертає всі очікування.
Іноді я кажу, що на початку є щось екстраординарне; учні це відчувають тільки з плином часу, повільно. На початку є присутній і Хрест. Попервах учні ще намагаються усвідомити це явище у контексті загально прийнятного. Тільки потім, повільно їм відкривається вся велич Ісуса, і вони все ясніше бачать те, що було від початку: первісну природу образу Ісуса, про яку ми говоримо у Кредо: Ісус Христос, Єдинородний Син Божий, народжений від Святого Духа.

Чого Ісус хоче від нас?

Хоче, щоб ми Йому вірили. Щоб ми дозволили Йому нас провадити. Щоб ми жили з Ним. Стаючи в такий спосіб все більш подібними до Нього, а отже і праведними.

Чи можна сказати, що історичний Ісус і т.зв. "Ісус віри" – це абсолютно ідентичні дійсності?

Це була суть моєї книги: показати, що Ісус віри насправді є історичним Ісусом, і що образ Ісуса, як його подають Євангелія, є набагато реалістичніший і вірогідніший, аніж багато інших уявлень про Ісуса, що вони постійно з’являються. Вони є не тільки позбавлені плоті і крові, а й ірреалістичні, бо через них неможливо пояснити, як це раптом з’являється щось абсолютно інше, щось, що перевищує все звичайне [...]

Прихід Ісуса змінив світ, чого ніколи не траплялося раніше. Цей прихід є найбільшим водорозділом і найрадикальнішою зміною в історії людства. І все-таки завжди залишатиметься осад сумніву. Може, це тому, що Втілення Бога в людину просто перевищує наші розумові здібності?

Так, Ви маєте рацію щодо цього. Просто нам залишається простір для свободи людського вибору й можливості сказати "так". Бог не примушує нас прийняти себе так, як, наприклад, я можу прийняти, що тут на столі стоїть склянка з водою: так, вона тут стоїть! Існування ж Бога проявляється у зустрічі, яка проникає в найінтимнішу глибину людини, а все ж таки не може бути зведена до чистої зрозумілості матеріального об’єкту. У такий спосіб, на підставі величі того, що відбувається, ясно, що віра – це завжди подія, що відбувається у свободі. Ця подія приховує у собі певність того, що йдеться про щось істинне, реальне, і все-таки ніколи не виключає можливості відмовитися визнати її [...]
Саме у ці часи, позначені скандалами, ми пізнаємо відчуття ослаблення, відчуття того, наскільки вбогою є Церква й наскільки невідповідними бувають її служителі у слідування Христу. Нам потрібний цей досвід для нашого умертвлення, для нашої істинної покори. З іншого боку, Він, незважаючи на це, на полишає Церкву. Він, незважаючи на слабкість людей, через яку являється Церква, збуджує в ній святих і є присутній за їхнім посередництвом [...], Він завжди являється за посередництвом Церкви й у ній [...]
Церква не обтяжує людей і не пропонує якоїсь моральної системи. Насправді вирішальним є те, що вона дає Його. Відкриває двері, які провадять до Бога, і в такий спосіб дає людям те, чого вони найбільш прагнуть, чого найбільш потребують і що може найбільше їм допомогти.

(Переклад "КВ" за виданням Luce del mondo. – Vaticano, LEV, 2010.)

ФОТО:
Святіший Отець Бенедикт XVI

"КВ" в електронному форматі
Приклади випусків за 2011 р. - тут  files.mail.ru/8PPUP6
І півріччя 2012 р. - тут files.mail.ru/XVRWF6

При передрукуванні обов'язкове активне гіперпосилання на http://katolyckyj-visnyk.blogspot.com/

Немає коментарів:

Дописати коментар