Використовуючи
аналогію, можна сказати, що Євхаристія є для нас, християн, сонцем. Сонце – це
джерело животворної сили. Там, куди не проникають сонячні промені, немає життя.
Якщо християнин не бере участь в Євхаристії, то життя його віри поступово
завмирає, як рослина, позбавлена світла.
У перші віки
християнства, в епоху великих гонінь, християни завжди збиралися на
"ламання хліба" всупереч заборонам і погрозам переслідувачів. Перед
лицем суддів вони відважно відповідали, що не можуть не брати участі в
Євхаристії, оскільки є християнами. Багато хто з них прийняв мученицьку смерть
за вірність Євхаристії. Євхаристія завжди залишалася в центрі Літургії Церкви, була
не лише "першою молитвою", а "вершиною молитви Церкви".
Євхаристія є нагадуванням
найважливішого моменту в історії спасіння: смерті і воскресіння Ісуса Христа. Це
найсвятіша Жертва Церкви, в якій Ісус Христос, наш єдиний Священик, Який
пожертвував себе на хресті за спасіння всього світу, відтворює свою Жертву, безупинно
віддається в руки Отця для нас і за нас. У цьому акті бере участь вся Церква,
кожен з нас.
Відокремлене Тіло
і Кров Ісуса, подані у вигляді хліба і вина, є справжніми знаками Ісусової
смерті на хресті. Смерть Ісуса, що виконується в Євхаристії, постійно свідчить
нам про найвищу любов Бога до людини. Євхаристія є живим здійсненням слів
Ісуса: "Бог бо так полюбив світ, що Сина Свого Єдинородного дав, щоб
кожен, хто вірує в Нього, не загинув, а жив життям вічним" (див. Йн 3,
16).
[...] Євхаристія
свідчить про безконечну любов Бога до людини і наповнює християнина цією любов’ю.
Завдяки Євхаристії християнин може любити тією любов’ю, якою любить його сам
Бог: "Як Мене Отець полюбив, так Я вас полюбив; перебувайте у моїй любові"
(Йн 15, 9). Завдяки Євхаристії ми перебуваємо в любові самого Бога. І хоча
любов християнина не є безконечною, як любов Бога, вона все ж залишається любов’ю
тієї ж самої природи, що і Божа. Крихка і слабка людська любов в Євхаристії
стає божественною. Завдяки їй "Тіло і Кров Христа розходяться по наших
членах. Так ми стаємо часткою Божественної Природи, Божої любові"
(св.Кирило Ерусалимський).
Для християнина
Євхаристія є джерелом усієї любові: до Бога, до людей, до світу, до себе
самого; любові дружньої, подружньої, батьківської, священицької, монашої...
Євхаристія закликає християн любити так само, як любив Христос, який віддав за
нас своє життя (1 Йн 3, 16). Таке ставлення до любові є можливе лише тоді,
коли, завдяки Євхаристії, християнин проникнеться логікою любові, вимірюваної
даром.
Міра любові – це
міра дару. А найбільшим даром завжди є дар життя. Ісус каже: "Ніхто не спроможен любити більше, ніж
тоді, коли він за друзів своїх життя віддає" (Йн15, 13). Що більшою є жертва, приношувана
любленій людині, то більшою є любов.
Євхаристія
невпинно ставить перед нами питання про суть нашої любові. Що в ній переважає:
чи лише пошук відчуттів, вражень, бажання дізнатися щось нове – чи потреба
жертовної праці для Бога або іншої людини? Ми можемо перевіряти і вимірювати
нашу любов до Бога, до ближніх, до світу і до себе самих, з огляду на нашу жертву
і працю.
Справжня людська
любов не вимірюється тільки почуттям. Почуття супроводить любов як важливий її
елемент, але не є її суттю, бо почуття само по собі є мінливе, непостійне і
сліпе. Адже буває і так, що ненависть – це лише обдурена любов… [...]
Лише маючи
емоційну свободу, ми зможемо мати один до одного ті почуття, які були у Ісуса
Христа (пор. Рим 15, 5). Що більша наша емоційна свобода, то більше ми схожі на
Ісуса в любові.
Беручи участь в
Євхаристії, яка відтворює найвищу жертву, приношувану Богом, християнин має
спитати себе: "А чим жертвую я заради любові до Бога, до людей і до себе
самого?" Якщо в любові бракує жертовного віддання себе, якщо мало
самозречення, аби наблизитися до іншого, то такі завірення в любові стають
пустими словами.
[...] Євхаристія питає
нас: який реальний вплив має Євангеліє на наші бажання, рішення, дії? Чи формує
воно стиль нашого життя? Чи говорить нам про щост в критичні миті: в конфліктах,
загрозах, невдачах, в хвилини туги, страху?.. Чи існує зв’язок між Євхаристією
і нашою щоденністю?
Християнин – це
людина, яка наважується дарувати себе, стати жертвою, аби перемогти себе.
Євхаристія дає нам змогу здобути перемогу над собою, адже вона є відтворенням
не лише розіп’ятої, але і воскреслої Любові. Якщо нас часто долають пристрасті,
то саме тому, що наша участь в Євхаристії виявляється дуже формальною,
зовнішньою.
Нам слід вчитися
такій участі в Євхаристії, яка ставала б для нас "школою справжньої
любові". Євхаристія веде нас від бажання отримувати любов інших до бажання
жертовної віддачі себе іншим [...].
Чи дякуємо ми
Богу за дар Євхаристії, за те, що Ісус Христос вводить нас в Містерію любові
Отця до нас? [...] Чи просимо
про те, аби Євхаристія стала для нас центром всього нашого внутрішнього життя,
вершиною нашої молитви, точкою перетину наших зусиль, боротьби і жертви? Чи
молимося ми про велику любов до Євхаристії, яка виражатиметься в безперервному
поглибленні цієї "великої таємниці віри"?..
©Milites Christi Imperatoris
Публікується
скорочено. Повний текст на http://www.christusimperat.org/uk/node/4943
"КВ"
в електронному форматі
Приклади
випусків за 2011 р. - тут files.mail.ru/8PPUP6
І
півріччя 2012 р. - тут files.mail.ru/XVRWF6
При передрукуванні
обов'язкове активне гіперпосилання на http://katolyckyj-visnyk.blogspot.com/
Немає коментарів:
Дописати коментар